Ágoston Művészeti Óvoda

Mókus csoport

„Mielőtt a gyermek beszélne, énekel.
Mielőtt írna, rajzol.
Amint fel tud állni, táncol.
A művészet az emberi kifejezés alapja.”
(Phylicia Rashad)

Csoportunkban szeretetteljes légkörben kínáljuk a gyermekek számára a fejlesztő
tevékenységek széles tárházát.

Minden nap várja őket beszélgető kör, mese valamint játékos
futó percek az udvaron.

Nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra és a fejlesztésre egyaránt.

Bátorítjuk őket az
önállóságra, hogy magabiztosan és motiváltan kezdhessék el az iskolát.

Nyuszi csoport

A Nyuszi csoport a Kastély Tagintézmény emeletén található, vegyes csoport. Mindennapjainkat a családias légkör, vidám hangulat jellemzi. Törekszünk arra, hogy minden gyermek, korosztálytól függetlenül megkapja a kellő figyelmet, szeretetet. Nevelő munkánkra az elfogadás jellemző, a gyerekek egyéniségének figyelembevétele. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy egyáltalán nincs agresszió a csoportban. Jó érzés ezt a mai világban pedagógusként megélni.

Gyerekeink szívesen kapcsolódnak be a közös tevékenységekbe: aktívak, bátran megosztják élményeiket, ismereteiket. Megértőek társaikkal szemben, szívesen segítenek egymásnak; készség szinten alkalmazzák az udvariassági formákat. Empátiájukat erősíti metakommunikatív érzékenységük is, elég egy szemhunyorítás, és értik a jelzést.

Szívesen megyünk múzeumba, színházba, gyakran szervezünk programokat, kirándulásokat, ahol a gyerekek élményekhez, tapasztalatokhoz juthatnak.

A szülőket folyamatosan bevonjuk óvodai életünkbe: részt vesznek projektjeink megvalósításában, rendezvényeinken; rendezvényeinken, megnézhetik  gyermekeik munkáit. A szülők érdeklődőek, segítőkészek, rengeteg támogatást kapunk, mely megkönnyíti munkánkat. Jó kapcsolatban vannak egymással; óvodán kívül is tartják a kapcsolatot.

Mazsola csoport

Mottónk:
„A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben.
Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül.
Miért is hasonlítanád össze őket?
Mindegyik más.
Mindegyik különleges.
Mindegyik gyönyörű.”    (Ismeretlen szerző)
Jelenleg a csoport többnyire 4 évesekből áll, van 5 gyermek, akik decemberig töltötték be a negyedik életévüket.
Szükség esetén munkánkat segítik és kiegészítik a szakemberek (logopédus, fejlesztő pedagógus, pszichológus).
Ebben az életkorban a gyerekeknél gyors ütemű testi-érzelmi változás megy végbe. Testük a
növekedés fázisában van. Mozgásuk kezd stabilabbá, harmonikusabbá válni a térben is.
Finommozgásuk az egyes tevékenységek által jobban fejlődik (festés, gyurmázás, hajtogatás,
fűzés, öltözködés). A higiéniai és az önkiszolgálás területén egyre önállóbak a középsősök, a
kicsik, még az ismerkedés fázisában vannak. Értelmi fejlődésük intenzívebb: bátrabban, sokat
kérdeznek, kíváncsiak az okokra is. Beszédük érthetőbbé vált, szókincsük folyamatosan
bővül. Anyanyelvi fejlődésüket a sok beszélgetéssel (beszélgetőkör), anyanyelvi játékokkal,
mindennapos mesével-verseléssel, bábozással, dramatizálás lehetőségével segítjük. Az
önkéntelen figyelem jellemzi őket, ami érdekes számukra csak arra figyelnek. Emlékezetük
többnyire rövidtávú, de ami élmény volt számukra azokra emlékeznek. (kirándulások, mesék)
A játék továbbra is alapvető tevékenységük. Az egyéni és gyakorlójátékokat a középsősöknél
felváltja a közös együttműködésen alapuló szerepjátékok (családjátékok, boltos, orvosos…).
Egyre több közös tevékenységet, kötöttséget vezetünk be a középsősöknél. Munka jellegű
feladatokat legtöbben szívesen vállalnak, bevezetjük a naposságot tavasszal, a kicsiknek az
önkiszolgáló munkát (terítés, öltözködés, tisztálkodás) tanítjuk fokozatosan. A tanulási
folyamatot továbbra is játékba ágyazva, játékos módszerekkel folytatjuk. Az óvodai életbe
intenzívebben részt veszünk és segítjük a kicsiket is ebben. Gyakrabban tervezünk sétákat,
kirándulásokat, színházlátogatásokat. Továbbra is törekszünk arra, hogy a csoportba járó
gyermekeinket megértő, szerető, támogató, segítő gondoskodás vegye körül és az óvodába
járás örömteli legyen számukra. Segítjük a családok és az óvoda értékrendjének
összecsiszolását. Az esetleges helyzeteket elfogadó, építő kommunikációval igyekszünk
oldani. Az érzelmi biztonság kialakítása: a kicsiknél, stabilizálása a középsősöknél, kiemelten
fontos feladatunk a csoportban.

 

.

Méhecske csoport

Mindennapjainkat családias légkör, vidám hangulat jellemzi. Gazdag játéklehetőségeket kínálunk, amelyeket kibővítünk saját készítésű eszközökkel is. Mi felnőttek mindhárman arra törekszünk, hogy a gyerekeknek egyformán jusson az értő figyelemből, elfogadásból, szeretetből.

Születésnapok ünneplése nálunk rendhagyó és különleges. Szemléletesen, játszva tanulják meg a gyerekek kiscsoportos koruk óta az évszakok körforgást és az évek múlását.

Erősségünk a finommotorika fejlesztés, melyet változatos technikákkal,  anyagokkal, játék tevekénységekkel valósítjuk meg. Nevelőmunkánkat áthatja a differenciálás, valljuk, hogy minden gyerek saját egyéniségekkel, önálló gondolatokkal, egyéni tempóban fejlődik, formálódik a legjobban.

A gyerekek érdeklődésének segítségével és az aktuális projekthez kapcsoltan változatos, gazdag programokat szervezünk.

„Megismerlek és elfogadlak. Olyannak, amilyen vagy! Aki jól szeret, az megismer és elfogad.”  Vekerdy Tamás

Delfin csoport

MOTTÓNK:
„ Minden gyermekben megvan a cselekvési vágy a világmindenség megismerésének igénye, csak annak kibontakoztatását kell elősegíteni.”
(Mária Montessori)

Csoportunkban minden nap szeretetteljes légkörben, vidám hangulatban telnek mindennapjaink. Projektjeinkbe örömmel vesznek részt a gyerekek, melyben egymáshoz kapcsolódó tevékenységek tárháza jellemző. Ehhez sok segítséget, támogatást kapunk a szülőktől.

Minden napos a mozgásos kommunikációs játék, mese-verselés. Alkalmazzuk a bátorító nevelés eszközeit, hogy önbizalomtól megerősödve , motiváltan kezdhessék az iskolát.

Kisvakond/Katica csoport

Maci csoport

A Maci csoportban 10 kislány és 10 kisfiú tölti vidám napjait. A gyermekek személyiségének
komplex fejlesztését a sokféle és változatos tevékenységek biztosításával érjük el.
Kiemelt célunk, hogy a gyermekeink érzelmi biztonságra leljenek a nyugodt,
derűs, kiegyensúlyozott, családias légkörben. Minden tevékenységünk alapja a szeretetteljes
bánásmód, a gyermekközpontú szemlélet.
Fontos számunkra, hogy a Maci csoportba járó minden kisgyermek, saját, egyéni fejlődési
ütemének megfelelő elvárásokkal találkozzon, sikerélményekkel gazdagodva fejlődhessen,
kibontakozhasson személyisége.
A játék, mesék, a versek, a bábozás, a zene, rajzolás, festés, mozgás mindennapjaink részét
képezik.
Alapelvként valljuk, hogy a gyermek tevékenység és tapasztalás közben fejlődik a
leghatékonyabban.

„Csináljon bármit, ami nyitogatja szemét és eszét, szaporítja tapasztalatait.
Ő azt hiszi, csak játszik. De mi már tudjuk mire megy a játék.
Arra, hogy e világban otthonosan mozgó, eleven eszű és tevékeny ember váljék belőle.”
 /Varga Domokos/

Halacska csoport

A halacska csoportba kedves, eleven igazi kis örökmozgó gyerekek járnak. A csoportunkba
19 nagycsoportos halacska jár, 11 fiú és 8 kislány.
Sok játékkal, mozgással, zenével, dalosjátékkal, verssel, mesével színesítjük a csoportunk
minden napjait.
Fontosnak tartjuk a szabadlevegőn való mozgást. Próbálunk minél több programon részt
venni, hogy a gyerekek megismerjék szűkebb és tágabb környezetüket. Szívesen megyünk
színházba, múzeumba, kirándulni, játszótérre.
Törekszünk arra, hogy minden gyermek megkapja a kellő figyelmet és szeretetet.
Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyerekek önbizalmát erősítsük, fejlesszük. Tesszük
ezt szavakkal, szeretettel és nagyon sok mesével.
A szülőkkel nagyon jó viszonyt ápolunk, rengeteg segítséget, támogatást kapunk tőlük
legyen szó a projektekről, programokról, óvodai rendezvényekről.
Szeretnénk a gyerekeknek, sok felejthetetlen élményt nyújtani és törekszünk, jó alapokat
adni a sikeres iskolai élethez.

Fürge Nyuszi csoport

A csoportlétszámunk 18 gyermek, ebből 8 kislány és 10 kisfiú.
A gyermekeink szívesen járnak óvodába, jól érzik magukat nálunk, szeretik társaikat és a csoportban dolgozó felnőtteket is. A szeretetteljes, családias légkör, amit biztosítunk a gyermekeknek érzelmi biztonságot nyújt számukra. Gyermekeink elfogadjak egymást eltérő tulajdonságaikkal együtt is. A közös tevékenységekben (játék, tanulás) aktívan vesznek részt, elfogadják a tevékenység által megkívánt magatartási formákat és alkalmazzák is.
A gyermekek között kialakult barátságok mélyek, tartalmasak, de nyitnak mások felé is, szívesen játszanak a kisebbekkel. A problémát okozó szituációkban nagyrészt békés, szeretetteljes megoldásra törekednek, szükség esetén kérik a segítségünket.
A kezdeményezések, valamint a párhuzamos tevékenységek alkalmával, nagy gondot fordítunk a megfelelő zökkenőmentes és balesetmentes szervezésre, és a legtöbb tevékenységet komplex módon valósítjuk meg.
A témávalálasztást igyekszünk a gyermekek érdeklődésének, fejlettségének és egyéni sajátosságaiknak megfelelően  megtölteni  újdonságokkal, technikákkal, ezáltal is sikerélményhez juttatva őket.
A nap folyamán megfelelő mennyiségű játékidőt biztosítunk a gyermekeinknek. Nagyon szeretik a kihívást jelentő társas-, logikai-, és fejlesztő  játékokat.

Die Gruppe Bär

Wir sind die Gruppe Bär, zurzeit kommen 19 Kinder zu uns.

Wir sind eine gemischte Gruppe mit 12 Mädchen und 7 Jungs von 3 bis 7 Jahren.

Unser Hauptprofile ist, wie Sie sehen und lesen können: die deutsche Spache und die alten ungarndeutschen Gewohnheiten und Sitten kennenzulernen und bewahren.

Alle zwei Kindergärtnerinnen sind ungarndeutschen, die Helferin ist auch sehr lieb und tüchtig. Wir sind so, wie eine grosse Familie, die Grösseren helfen sehr viel bei den Kleineren, und die Kleineren lernen viel von den Grösseren. Sie haben natürlich die Möglichkeit die Tätigkeiten nach eigenen persönlichen Fähigkeiten zu entwickeln. Das heisst, dass die Kleinren, wenn sie fähig sind die Aufgaben die wir für den Grösseren ausgedacht haben anfertigen zu können, sie können das natürlich auch machen.

Die Kinder sind offen auf allen Tätigkeiten. Wir zeichnen sehr viel, die visuelle Tätigkeit ist auch sehr beliebt, die deutschen Tänzen, die Verse, kleine Gedichte, Märchen lieben die Kinder auch sehr.

Das heisst nicht, dass die Kinder von nun an nur deutsch sprechen werden, sondern sie kennenlernen eine Fremdsprache. Wir machen eine gute, feste Basis, worauf die Grundschule bauen kann.

Wir machen oft Ausflüge oder kleinere Spaziergänge auf dem Markt, Hauptplatz mit dem Bus, in den kleinen Wald in der Nähe des Kindergartens.

Unser Kindergartenhof ist auch seht bequem und liegt in einer ruhigen Umgebung mit viel Bäumen und Spielzeugen, die aus Holz gemacht sind.

Wir sind in engem Kontakt mit den Ersten Altofener Deutschen Nationalitätenschule. Das bedeutet, dass wir manchmal zusammen Programme haben und die Kinder, die in unserer Gruppe gegangen sind, können gerade in diese Grundschule gehen.

Wir erwarten Alle, die für die deutsche Sprache interressiert sind.