Mottónk:
„A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben.
Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül.
Miért is hasonlítanád össze őket?
Mindegyik más.
Mindegyik különleges.
Mindegyik gyönyörű.” (Ismeretlen szerző)
Jelenleg a csoport többnyire 4 évesekből áll, van 5 gyermek, akik decemberig töltötték be a negyedik életévüket.
Szükség esetén munkánkat segítik és kiegészítik a szakemberek (logopédus, fejlesztő pedagógus, pszichológus).
Ebben az életkorban a gyerekeknél gyors ütemű testi-érzelmi változás megy végbe. Testük a
növekedés fázisában van. Mozgásuk kezd stabilabbá, harmonikusabbá válni a térben is.
Finommozgásuk az egyes tevékenységek által jobban fejlődik (festés, gyurmázás, hajtogatás,
fűzés, öltözködés). A higiéniai és az önkiszolgálás területén egyre önállóbak a középsősök, a
kicsik, még az ismerkedés fázisában vannak. Értelmi fejlődésük intenzívebb: bátrabban, sokat
kérdeznek, kíváncsiak az okokra is. Beszédük érthetőbbé vált, szókincsük folyamatosan
bővül. Anyanyelvi fejlődésüket a sok beszélgetéssel (beszélgetőkör), anyanyelvi játékokkal,
mindennapos mesével-verseléssel, bábozással, dramatizálás lehetőségével segítjük. Az
önkéntelen figyelem jellemzi őket, ami érdekes számukra csak arra figyelnek. Emlékezetük
többnyire rövidtávú, de ami élmény volt számukra azokra emlékeznek. (kirándulások, mesék)
A játék továbbra is alapvető tevékenységük. Az egyéni és gyakorlójátékokat a középsősöknél
felváltja a közös együttműködésen alapuló szerepjátékok (családjátékok, boltos, orvosos…).
Egyre több közös tevékenységet, kötöttséget vezetünk be a középsősöknél. Munka jellegű
feladatokat legtöbben szívesen vállalnak, bevezetjük a naposságot tavasszal, a kicsiknek az
önkiszolgáló munkát (terítés, öltözködés, tisztálkodás) tanítjuk fokozatosan. A tanulási
folyamatot továbbra is játékba ágyazva, játékos módszerekkel folytatjuk. Az óvodai életbe
intenzívebben részt veszünk és segítjük a kicsiket is ebben. Gyakrabban tervezünk sétákat,
kirándulásokat, színházlátogatásokat. Továbbra is törekszünk arra, hogy a csoportba járó
gyermekeinket megértő, szerető, támogató, segítő gondoskodás vegye körül és az óvodába
járás örömteli legyen számukra. Segítjük a családok és az óvoda értékrendjének
összecsiszolását. Az esetleges helyzeteket elfogadó, építő kommunikációval igyekszünk
oldani. Az érzelmi biztonság kialakítása: a kicsiknél, stabilizálása a középsősöknél, kiemelten
fontos feladatunk a csoportban.
növekedés fázisában van. Mozgásuk kezd stabilabbá, harmonikusabbá válni a térben is.
Finommozgásuk az egyes tevékenységek által jobban fejlődik (festés, gyurmázás, hajtogatás,
fűzés, öltözködés). A higiéniai és az önkiszolgálás területén egyre önállóbak a középsősök, a
kicsik, még az ismerkedés fázisában vannak. Értelmi fejlődésük intenzívebb: bátrabban, sokat
kérdeznek, kíváncsiak az okokra is. Beszédük érthetőbbé vált, szókincsük folyamatosan
bővül. Anyanyelvi fejlődésüket a sok beszélgetéssel (beszélgetőkör), anyanyelvi játékokkal,
mindennapos mesével-verseléssel, bábozással, dramatizálás lehetőségével segítjük. Az
önkéntelen figyelem jellemzi őket, ami érdekes számukra csak arra figyelnek. Emlékezetük
többnyire rövidtávú, de ami élmény volt számukra azokra emlékeznek. (kirándulások, mesék)
A játék továbbra is alapvető tevékenységük. Az egyéni és gyakorlójátékokat a középsősöknél
felváltja a közös együttműködésen alapuló szerepjátékok (családjátékok, boltos, orvosos…).
Egyre több közös tevékenységet, kötöttséget vezetünk be a középsősöknél. Munka jellegű
feladatokat legtöbben szívesen vállalnak, bevezetjük a naposságot tavasszal, a kicsiknek az
önkiszolgáló munkát (terítés, öltözködés, tisztálkodás) tanítjuk fokozatosan. A tanulási
folyamatot továbbra is játékba ágyazva, játékos módszerekkel folytatjuk. Az óvodai életbe
intenzívebben részt veszünk és segítjük a kicsiket is ebben. Gyakrabban tervezünk sétákat,
kirándulásokat, színházlátogatásokat. Továbbra is törekszünk arra, hogy a csoportba járó
gyermekeinket megértő, szerető, támogató, segítő gondoskodás vegye körül és az óvodába
járás örömteli legyen számukra. Segítjük a családok és az óvoda értékrendjének
összecsiszolását. Az esetleges helyzeteket elfogadó, építő kommunikációval igyekszünk
oldani. Az érzelmi biztonság kialakítása: a kicsiknél, stabilizálása a középsősöknél, kiemelten
fontos feladatunk a csoportban.
.